Cégünk
A Marina Yacht Sport Kft. (MYS) neve szinte mindenki számára ismert, aki az elmúlt 28 évben a szabadidő hajózásban vagy különösen a vitorlássportban jelentkező alkatrészigényére keresett és minden bizonnyal talált is megoldást. 1988-ban Magyarországon az elsők között létrehozott vállalkozás a Cserhát utcai kis (majd egyre nagyobb) boltja fogalom volt a vitorlázók körében.
Cserhát utcai régi bolt
[Gallery:Cserhát]
2007-ben Óbudára költözött a cég, előbb a Bécsi útra, majd 2011-ben a mai végleges helyére, amely már saját tulajdonú helyiség.
San Marco u. - Kiscelli u. sarok
A MYS célkitűzése a kezdetektől napjainkig változatlan: vitorlázók és a vitorlázásban professzionálisan tevékenykedő partnereink, alkatrészigényeinek kielégítése megbízható és akár a high-tech minőséget képviselő gyártmányokkal.
Az első külföldi partnerek, a német Herm. Sprenger és Herman Gotthardt után sorra kapcsolódtak be további jó nevű európai gyártók és 1991-re kialakult a jelenleg 28 céget felölelő képviseleti hálózatunk, mely az idők során alig módosult. Elmondhatjuk, hogy a legjobb európai gyártók választottak bennünket partnerükként.
Az itt dolgozók a vitorlássportban eltöltött összesen közel 100 év szakmai tapasztalatával a hátuk mögött egyértelműen a szakma legjobbjai, nem csupán értenek a hajóhoz, de magas szintű szaktanácsadással is szolgálnak, ha erre igény van.
Marina a hazai hajóépítés legjelentősebb alkatrész-ellátója. Kiskereskedelmi boltok áruellátásában csekélyebb szerepet játszik, de ez az üzletág is növekedésben van.
1991-től kezdve vitorlás hajók értékesítésével is megróbálkoztunk. Először a finn AVANCE típusú hajókat, majd a francia DUFOUR hajókat forgalmaztuk. Közben a hazai hajóépítés legjobb termékeinek eladásában is közreműködtünk. A Navalia hajóépítő üzem sikeres Regina szériájának századik sorszámú, "SZÁZAS" nevű hajót az 1999-es szezonban szponzorált hajóként, saját "Marinás" legénységgel és szerelvényekkel szerepeltettük a versenyeken és azzal minden lehetséges győzelmet learattunk.
Legfontosabb hajóépítő partnereink :
- Schäfer Yacht Kft, Tamási (Dolphin 26, 28 és D38)
- Nautic Boat Kft, Budapest (Nau 311, 330, 370, illetve 220 Hornet)
- Style Jacht Kft, Hajmáskér (Sudár, Scholtz 22, Scholtz 32, Scholtz 8.8)
- Navalia Kft, Veszprém (fahajók felújítása)
- Vega Yachtsport Kft, Balatonfüred (Balaton 25, Vega 295)
- Stickl Yacht Kft, Dombóvár (elektromos hajók)
Az üzleten túl
Cégünk a kereskedelmi tevékenységen túl aktívan részt vesz a szabadidő hajózás és a vitorlássport fejlesztésében és népszerűsítésében is. Ennek kiemelkedő állomásai:
- A Budapest Boatshow megszervezése és ezzel a magyarországi hajókiállítások útnak indítása (1992);
- a "Marina Kupa" egykezes vitorlásverseny (1992-1997), mely iskolát és hagyományt teremtett nem csupán a szólóversenyzésben, de a versenyrendezésben is, elsősorban a betétbójás előnyadási rendszerrel. Ott volt első ízben nézőhajó, a versenyzők vendéglátása és értékes díjazás a szponzorok bevonása révén. Ezek a kezdeményezések szerencsére azóta általánosan elterjedtek a hazai vitorlásversenyeken;
- A Magyar Hajóipari Egyesület megszervezése (1992-95), melynek révén a hazai hajóipar bekapcsolódott a nemzetközi vérkeringésbe. Az egyesület elnöki posztját Kövendi Dénes töltötte be az első három évben olyan kiváló segítőkkel, mint Gyenese Balázs főtitkár és Kopár István elnökhelyettes.
A cég tulajdonosai és dolgozói ismert és neves vitorlázók.
Alb András (1990-1992): 20 éven át élvonalbeli 470-es kormányos, számos bajnoki helyezéssel
Ruják István (1990-91): olimpikon - 1980 Moszkva/Tallin Finn dinghy osztály
Litkey Farkas (1991-1997): olimpikon 1996, Atlanta, Finn dinghy osztály, jelenleg 13-szoros Kékszalag győztes, kétszeres világbajnok Soling osztályban, a legeredményesebb magyar vitorlásversenyző.
Gyenese Balázs (1993-1995) Az MHE volt titkára, Solingban Európa bajnok, világbajnoki második hely,
Bazsantik János (1994-1996): Europe '92 földkerülő verseny, Hongkong Challenge MOL Hungária földkerülő verseny (Kopár Istvánnal), professzionális skipper.
Kutics Krisztián (1997-2001) kétszeres Regina bajnok, Marathon-kupa és Kékszalag győztes
Czégai Péter (2005) olimpikon 2004 Athén, 470 osztály
Olosz Dávid (2006-2008) sokszoros magyar bajnok és nemzetközi klasszis 470 osztályban, majd számos bajnoki címet szerzett különféle nagyhajós osztályokban.
Kövendi Dénes (1988-) a 60-70-as években kalózban és csillaghajóban volt élvonalbeli versenyző, majd 1993-ben magyar bajnok, illetve 2 alkalommal Kékszalag győztes AX-ben, 2015-ben a Folkboat osztály bajnoka,
Kövendi Eszter és Zsófia szintén számos bajnoki címet és dobogós helyezéseket szereztek különböző osztályokban. Jelenleg gyermekgondozási szabadság mellett esetileg segítik a MYS munkáját. Korábban - több részletben - 6-6 évet töltöttek teljes idős állásban a Marinában.
A jelenlegi gárda szintén kiváló szakemberekből áll. Csizmadia Gábor önerős hajóépítőként igazolt le a Marinához. Egy 32 lábas hajót szinte maga épített meg egy asztalos segítségével. Néhány év megszakítással 2002 óta dolgozik nálunk..
Munkatársaink:
![]() |
Kövendi Dénes (74) ügyvezető 1988-tól denes@marina.hu (tulajdonrész: 76%) |
![]() |
Csizmadia Gábor (55)
|
![]() |
Bartoss Gábor (36) bolti eladó (2019-től) Aktív finn dingi versenyző |
Striflerné Kövendi Eszter (47)
Marketing
eszter@marina.hu
Kövendiné Bíró Kati (66)
ügyvezető, pénzügyek
(tulajdonrész: 24%)
Oloszné Kövendi Zsófi (44)
vitorla és rig, Elvström képviselet
info@elvstrom.hu
Olosz Dávid (43)
verseny, dinghy és elektronika
Geröly Tamás
Elektronika, műszerbeépítés, szervizelés