Pfeiffer relingsín-rendszer
A relingsín elsődleges szerepe az életvédelem, ezért is hatóságilag kötelező eleme a hajónak. A megdőlő fedélzetről való lecsúszást akadályozza meg, ha lábunkat nekitámasztjuk a sínnek. Ezért is hívják másképpen lábrelingnek.
Sok hajótípusnál azonban szerkezeti szerepe is van. Ahol a héj és fedélzet összeillesztésének erősítésére, a csatlakozás takarására van szükség, ott a relingsín tölti be ezt a szerepet.
A legnevesebb és Európában a legelterjedtebb relingsín a Pfeiffer gyártmánya. A 7261 cikkszámkezdetű sín dőlésszöge 80°, teljes szélessége 44,5mm, magassága 52mm, az orr-része a deck síkja alá 7mm-rel nyúlik le. Ezüst eloxált tengervízálló alumíniumból készül. Gyártási hosszak: 4-5-6m. Közbenső illesztéshez és a végek lezárásához külön elemek vannak.
Sok hajótípusnál azonban szerkezeti szerepe is van. Ahol a héj és fedélzet összeillesztésének erősítésére, a csatlakozás takarására van szükség, ott a relingsín tölti be ezt a szerepet.
A legnevesebb és Európában a legelterjedtebb relingsín a Pfeiffer gyártmánya. A 7261 cikkszámkezdetű sín dőlésszöge 80°, teljes szélessége 44,5mm, magassága 52mm, az orr-része a deck síkja alá 7mm-rel nyúlik le. Ezüst eloxált tengervízálló alumíniumból készül. Gyártási hosszak: 4-5-6m. Közbenső illesztéshez és a végek lezárásához külön elemek vannak.